علائم بیماری آرتریت در کودکان
نوشته شده توسط : sibesalamati

علائم بیماری آرتریت در کودکان و آرتریت در کودکان گرداوری شد

علائم بیماری آرتریت در کودکان

 

همانطور که اطلاع دارید بیماری آرتریت یعنی تغییر در شرایط طبیعی یک مفصل ، زمانی که این تغییر رخ می دهد ممکن است که فرد مورد نظر در سنین کودکی یا بزرگسالی باشد ، بنابراین این بیماری محدوده سنی خاصی را نمی شناسد و ممکن است که در همه ی افراد رخ دهد ، اما موضوع مهم در رابطه با آرتریت کودکان این است که این بیماری پس از مدتی فروکش می کند و بهبود پیدا می کند ، اغلب در جنسیت مؤنث رخ می دهد و معمولا پسرها نسبت به دخترها کمتر به این بیماری دچار می شوند.

درد مربوط به آرتریت در کودکان به این شرایط بستگی دارد که در کدام موقعیت این درد بیشتر بروز پیدا می کند. زیرا برخی از مواقع آرتریت در زانوها ، برخی از موارد در آرنج و همچنین ممکن است که در گردن هم مشاهده شود. محدوده سنی که در کودکی به این بیماری مبتلا هستند بیشتر در زمان دو سالگی تا پنج سالگی می باشد. آرتریت که التهاب در مفصل است می تواند در داخل مفصل یا در اطراف آن به منتشر شود. ملتهب شدن در مکانی غیر از مفصل در حقیقت می تواند در غضروف ، غشاهای اطراف مفصل و عضله های اطراف آن نیز اتفاق افتد.

معمولا یکی از پرکارترین نواحی بدن در حقیقت نواحی است که در داخل آن به نوعی رباطها ف مفصل ها و استخوان ها به صورت جدا از هم و در کنار هم قرار گرفته اند ، در این شرایط برای هر نوع حرکتی نیاز به آنها دارید و محدودیت در هریک از آنها می تواند حرکت شما را نیز کند نماید. در چنین شرایطی که بیماری آرتریت در کودکان رخ می دهد ، کودک شما نمی تواند به آسانی انگشت های پا ، انگشت های دست ، مچ پا  و دست ، شانه ها ، گردن و . . . را تکان دهد ، این محدودیت در حرکت برای او بسیار آزاردهنده است و اغلب موارد باید شرایط او توسط والدین به خوبی درک شود.

علاوه بر محدودیت حرکت ، احساس خشک شدن ، متورم بودن ، عدم توانایی در راه رفتن و همچنین علائمی همانند بروز یک عفونت مثل تب بالا ، بی حالی ، خستگی و . . . نیز دیده شود. اگر نشانه هایی نزدیک به عفونت در بدن شما مشاهده می شود یعنی شرایطی از عفونت در بدن شما به وجود آمده که این عفونت منجربه آرتریت کودکان خواهد شد. بنابراین هرچه سریع تر فرزند خود را برای بررسی های دقیق تر به نزدک یک ارتوپد ببرید تا از شرایط و سلامتی بدن او اطمینان حاصل نمایید و در صورت بیمار بودن مراحل درمان آن را به سرعت انجام دهید.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: